Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Kia Rio 3
» Kia Rio 3 » Dział techniczny » Silnik » Instalacja gazowa » LPG


Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 10:02
LPG
Autor Wiadomość
 Norkovsky 

Informacje
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 5
Skąd: Milówka
 #76  Wysłany: 2016-12-19, 21:22   

Witajcie,

Jakiś czas mnie tu nie było, ale kia juz 9 tys na LPG naklepane, jak narazie żadnych problemów. Tankowanie i jazda, teraz w zimie nieco lepszy gaz - udalo sie raz na calej butli 420km zrobic. Jedyna rzecz to minimalnie skaczące obroty na biegu jałowym po dosyć dłuzszej jezdzie - zgłosiłem w ASO i dostałem informację abym spokojnie jezdził i przy przeglądzie (wypanie w lutym) zostanie to zniwelowane do 0. Moje pytanie wiec ile bedzie mnie kosztowac 1 serwis w aso z lpg? (Olej mam juz swoj) oraz czy tez mieliscie male wachania na obrotach na luzie?

Milówka pozdrawia! :-)
 
 
     
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1.2 LPG
Przebieg:: 35000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Rokietnica
 #77  Wysłany: 2016-12-19, 22:40   

Witam. Moim zdaniem w każdym modelu Rio z fabrycznym gazem i silnikiem 1.2 jest problem z obrotami biegu jałowego ponieważ wgrywają jednakowy soft do komputera lpg. W moim przypadku pomogła wymiana oprogramowania i dodatkowa regulacja. Jeżeli chodzi o koszty to pytasz o przegląd olejowy czy pierwszy przegląd gwarancyjny?
 
 
     
 Norkovsky 

Informacje
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 5
Skąd: Milówka
 #78  Wysłany: 2016-12-20, 10:27   

Witaj, a gdzie mogę takiej regulacji i wgrania softu dokonać?

Pytam o ten gwarancyjny po 15tys ( koszta to pewnie oleje filtry itp ale nie wiem ile za serwis lpg wezmą) pierwszą wymianę oleju zrobiłem po 2 tysiącach.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 60000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 293
Skąd: Rokitnica
 #79  Wysłany: 2016-12-20, 11:40   

Po 15 tys. jest przegląd olejowy, koszty zależnie od serwisu. Ode mnie za robotę brali ok. 70-80 zł, filtr i olej zawsze miałem swój.
 
 
     
 Norkovsky 

Informacje
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 5
Skąd: Milówka
 #80  Wysłany: 2016-12-21, 16:02   

no ok to wiem już serwis olejowy robiłem po 2 tys, ale ile wyjdzie serwis lpg po tych 15tys km ?
 
 
     
 wisiol 

Informacje
Wyposażenie:: M/podłokietnik/tempomat/LPG
Silnik:: 1.4+LPG
Przebieg:: 47500
Kolor:: black pearl
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: KRK
 #81  Wysłany: 2016-12-26, 21:18   

Również rozważam zagazowanie Ryjówki 1.4 109KM, dlatego też kilka pytan do zorientowanych w temacie (pytam jako laik) :
1. Czy pod uwagę brać tylko instalację BRC? wczytując się w rożne fora wnioskuje, że instalację pod silniki Kia/Hyundai 1.4 trzeba odpowiednio "nastroić", a instalacje BRC są instalacjami gdzie jest najmniejsze pole manewru jeśli chodzi o zakres różnorakich ustawień. Jeden z zakładów w KRK zaproponował STAG 4Qbox Plus, trochę poczytałem na jego temat ale nie znalazlem aby ktoś takiej instalacji użył w RIO 3 1.4. pytanie do Was czy ktoś rozważał inne instalacje niż BRC (jeśli tak to jakie)

2. Z uwagi na miejsce zamieszkanie preferowany montaż Instalacji byłby w Krakowie+okolice. Salony KIA informują, że optymalnie jest wykonać instalację w CZAKRAM. czy jest to wymóg czy tylko możliwość? czy coś stracę jeśli nie wykonam montażu instalacji w CZAKRAM? Ew. jakie inne miejsca montażu LPG proponujecie?

3. Mam świadomość że po zagazowaniu utracę w 100% "GWARANCJĘ 7-letnią" jaką daje KIA, pytanie jakie czynności dodatkowe będę musiał wykonywać (cykliczne) poza raz do roku przegląd w KIA (przegląd gwarancyjny) + przeglądy okresowe (po 3latach, 5, a następnie co rok)? Czy te dodatkowe czynności mogę wykonać w serwisie KIA czy trzeba będzie jeździć tam gdzie mi założą GAZ, czyli zamiast do dwóch (serwis KIA + stacja kontroli pojazdów) miejsc będzie trzeba rozszerzyć horyzont na dodatkowe miejsca. W sumie istotne o tyle, że z uwagi na wykonywany zawód, każdy jeden dzień roboczy poświęcony na coś innego niż praca jest nie do odrobienia :)

4. EW. moze po zagazowaniu RIO, wizyty w ASO tracą sens i trzeba zacząć szukać warsztatu lokalnego - niemniej jednak, w dalszym ciągu żyję w przekonaniu, że przy odsprzedaży za kilka lat Kianki większe pieniażki dostanę posiadając wypełnioną księżkę serwisową przez ASO.
--------------------
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 168
Skąd: Wroclaw; Poland
 #82  Wysłany: 2016-12-26, 21:39   

Odpuśc sobie BRC a poszukaj porządnego gazownika, co założy ci dobrą, polska instalację.

Przeglady w ASO też odpuść. Skoro nie będzie gwarancji, to szkoda kasy na ASO, jak to samo zrobisz gdzie indziej sporo taniej.
Różnicy w cenie za kilka lat nie bedzie aż tak wielkiej, zeby zwróciły się przeglądy okresowe w ASO.
Dużo wiecej zyskasz na oszczędnościach na paliwie jeżdżąc na LPG.

Ja mam instalację w 1.4 na wtryskiwaczach BARRACUDA, reduktore ZAVOLI i aktualnie komputer OPTIMA NANO, ale miałem też LPGTECH i AEB.
Na każdym dało sie prawidłowo zestroić instalację, a zmieniam, bo sam zajmuję się LPG i sobie eksperymentuję z różnymi rzeczami pod maską.
Obecny setup nie jest ostateczny i pewnie nigdy taki nie będzie, bo zawsze będę chciał coś zmienić.

BRC znam trochę i wiem, ze to dobra instalacja, ale fachowca, który ją zna "na wylot" to w PL można szukac ze świecą.
Przewaznie jest wrzucona pod maskę i puszczona szybka autokalibracja na postoju bez zagłębiania się w dokładne strojenie. Fakt, że auto jedzie, ale jak są jakiekolwiek problemy, to wtedy okazuje się, ze nie ma nikogo, kto by sobie z nimi poradził.
Z tego powodu rekomenduję rodzime wyroby, duzo bardziej popularne i łatwiejsze w serwisowaniu.

 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 60000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 293
Skąd: Rokitnica
 #83  Wysłany: 2016-12-26, 22:16   

1. Nie tylko BRC. Z tego, co się orientowałem, te instalacje często są montowane wg. schematu: wrzucić wszystko pod maskę, autokalibracja i do klienta. Nie zawsze jest to pozytywne dla późniejszego użytkownika. Sam mam założonego wspomnianego przez Ciebie Staga Qbox plus z reduktorem AC R02 i wtryskiwaczami Barracuda. Instalacja działa świetnie.
2. U Czakrama montowane są instalacje do Rio 1.2, które później są sprzedawane jako te z 'fabrycznym' LPG, stąd pewnie serwisy polecają ten zakład, natomiast nic Ci to nie daje, i tak nie będzie już gwarancji.
3i 4. Osobiście nadal serwisuję swoje auto w ASO, raz ze względów przez Ciebie wymienionych, dwa, w moim przypadku koszty nie są jakieś potężne. Jeśli założysz gaz w ASO, to serwis okresowy auta i LPG zrobisz w jednym miejscu, myślę, że podobnie będzie po montażu u Czakrama. Co do innych instalacji (nie BRC), aby utrzymać gwarancję na instalację, prawdopodobnie będziesz musiał jeździć do ASO i do gazownika. W każdym razie ja tak robię. Poza tym gazownia ma przeglądy co 10 tys. km, a auto w Twoim przypadku co 30 tys., więc i tak będziesz musiał częściej jeździć ze względu na LPG.
 
 
     
 Jacob 


Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1,2 + LPG
Przebieg:: 31000
Kolor:: Wendy Brown
Pakiety:: Business Line
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32
Skąd: Południe
 #84  Wysłany: 2017-01-17, 21:46   

Norkovsky napisał/a:
no ok to wiem już serwis olejowy robiłem po 2 tys, ale ile wyjdzie serwis lpg po tych 15tys km ?

Płaciłem niecałe 500zł nie przywożąc swoich części.
--------------------
Rio z największym przebiegiem w najkrótszym czasie: http://rio3.cba.pl/viewtopic.php?t=1121
 
 
     
 wisiol 

Informacje
Wyposażenie:: M/podłokietnik/tempomat/LPG
Silnik:: 1.4+LPG
Przebieg:: 47500
Kolor:: black pearl
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: KRK
 #85  Wysłany: 2017-02-16, 16:56   

Pytanie po części związane z LPG,
instalację założyłem 03.01.2017 i po roku muszę się udać na badanie techniczne a więc do 03.01.2018
obecnie badanie techniczne (jeszcze zanim był założony LPG) było do wykonania do 30.07.2018

Pytanie:
czy podczas badania technicznego LPG muszę od razu wykonać badanie techniczne obejmujące cały samochód czy mogę to podzielić na dwie wizyty:
jedną w 01.2018, drugą w 07.2018
--------------------
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 168
Skąd: Wroclaw; Poland
 #86  Wysłany: 2017-02-16, 20:12   

Przegląd rejestracyjny należy wykonać najpóźniej po roku od montażu instalacji LPG. Jeśli wcześniej termin był dłuższy-jak u ciebie, to po montażu skrócił się do roku i każdy następny przegląd będzie co roku.

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 6 z 6 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 23