Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Kia Rio 3
» Kia Rio 3 » Dział techniczny » Silnik » Instalacja gazowa » LPG


Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 11:02
LPG
Autor Wiadomość
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 881
Skąd: Katowice
 #91  Wysłany: 2017-06-16, 15:32   

Nie BRC, tylko Stag a wtryskiwacze były Hany czarne, chciałem teraz wsadzić baracudy ale gazownik ma braki w czasie a za tydzień wyjazd do Grecji więc poszły Hany złote plus dysze redukcyjne. Wymiana we własnym zakresie, w poniedziałek do gazownika żeby zobaczył jeszcze komputer itd. bo teraz idzie na autokalibracji na szczęście sterownik spięty po ODB więc idzie na autoadaptacji więc skład mieszanki trzyma.
Objawy jaki miałem to czasem problem z odpalaniem (zawieszał się jeden wtryskiwacz i po zgaszeniu silnika wypełniał dolot gazem) później problem z nikimi obrotami i korekty które dochodziły do 20.
Przebieg z jednej strony mały ale przy moim stylu jazdy to bym powiedział, że zrobiły jakieś 130tys/150tys :devil2: Mi auto spala średnio pod 10l lpg, szkoda, że stag nie zlicza ilości cykli wtryskiwacza :D
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 62000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Rokitnica
 #92  Wysłany: 2017-06-16, 19:20   

To nieźle mu musisz dawać do pieca:) Mi jeszcze nawet do 9 litrów nie udało się dobić, no ale do odcinki też nie jeżdżę:) Ile Cie wyszła wymiana wtryskiwaczy?
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 881
Skąd: Katowice
 #93  Wysłany: 2017-06-16, 20:51   

285zł za wtryskiwacze z przesyłką więc cena do wytrzymania szczególnie patrzące teraz cenę gazu do benzyny ;D
Rekord spalania lpg mam koło 12l jak jechałem do Hiszpanii przez Niemcy :D
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 62000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Rokitnica
 #94  Wysłany: 2017-06-18, 23:40   

Poprawka, jeśli chodzi o minimalne spalanie, dzisiaj udało się osiągnąć 6.09 l/100km, czyli... połowa rekordu Czerwa z drugiej strony:) Jazda drogami krajowymi, dwie dorosłe osoby i dwójka dzieciaków w fotelikach plus parę rzeczy w bagażniku. Wydaje się, że poniżej 6 litrów nie da się zejść przy rozsądnej jeździe, choć oczywiście, jeśli będę mieć okazję, podejmę wyzwanie:)
 
 
     
 wisiol 

Informacje
Wyposażenie:: M/podłokietnik/tempomat/LPG
Silnik:: 1.4+LPG
Przebieg:: 47500
Kolor:: black pearl
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: KRK
 #95  Wysłany: 2017-06-19, 14:35   

Kia rio 1.4, tylko kierowca bez bagaży,
średnia prędkość na trasie 500km 60km/h,
gdzie tylko możliwe to jazda na 6 biegu i obroty 2000-2500max
drogi krajowe
+ autostrada 90km/h

spalanie realne: 7,6l gazu/100km
--------------------
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Wroclaw; Poland
 #96  Wysłany: 2017-06-19, 20:46   

Da się niżej: klik
 
 
     
 Jacob 


Informacje
Wyposażenie:: L, 2016
Silnik:: 1,2 + LPG
Przebieg:: 53000
Kolor:: Wendy Brown
Pakiety:: Business Line
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 48
Skąd: Południe
 #97  Wysłany: 2017-06-19, 21:41   

ziko1983 napisał/a:
Poprawka, jeśli chodzi o minimalne spalanie, dzisiaj udało się osiągnąć 6.09 l/100km, czyli... połowa rekordu Czerwa z drugiej strony:) Jazda drogami krajowymi, dwie dorosłe osoby i dwójka dzieciaków w fotelikach plus parę rzeczy w bagażniku. Wydaje się, że poniżej 6 litrów nie da się zejść przy rozsądnej jeździe, choć oczywiście, jeśli będę mieć okazję, podejmę wyzwanie:)


Jaka prędkość, dystans, klima on/off?
Ja obecnie nie schodzę poniżej 9l lpg, klima cały czas włączona, trasa miasto 60:40
--------------------
Rio z największym przebiegiem w najkrótszym czasie: http://rio3.cba.pl/viewtopic.php?t=1121
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 62000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Rokitnica
 #98  Wysłany: 2017-06-20, 06:26   

Średnia prędkość wg. kompa 55 km/h, spalanie wg. kompa 4,9 l/100 km, dystans 558 km, klima praktycznie cały dystans wyłączona.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg:: 33000
Kolor:: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Starogard Gdański
 #99  Wysłany: 2017-06-20, 23:30   

Przymierzam się do LPG jak pies do jeża ale że mam nieco wolnej gotówki, autko zostaje na dłużej więc przyszłościowo przyniesie to mimo wszystko wyraźne oszczędności. Nigdy nie jechałem samochodem z LPG, w rodzinie nikt też nie miał dlatego mam jakąś taką niechęć... przeczytałem wszystkie tutaj tematy i co nieco wiem ale dalej głowa pełna wątpliwości...
1. Czy warto? Poprzednim samochodem w roku 2016 zrobiłem raptem 11600 km, obecnie Kią przez 4 miesiące zrobiłem już 4650km więc średnio wychodzi troszkę więcej plus pewnie mimo wszystko częściej będę siedział za kółkiem bo w końcu jeżdżę za półdarmo :P
2. Gwarancja? Autkowi lada chwila stukną 3 lata, zapytać się w ASO o instalację, za ile, gdzie i co z gwarancją czy po następnym przeglądzie po prostu zawieźć gazownikowi i całkowicie przestać odwiedzać ASO bo gwarancja zdaje się jest tracona na absolutnie wszystko?
3. Koszty? Instalacja to coś koło 3000 tys a co dalej? Przegląd zamiast 100zł bodajże 150zł a co z resztą? Bo dochodzi przegląd instalacji i butli chyba? Poza tym trzeba to zgłosić do ubezpieczalni żeby jakiś jaj nie było, jakaś wymiana dowodów rejestracyjnych itp?
4. No i oszczędności? Zimą spalanie miałem w okolicy 7l, z ciepłem spadło do 5,3l-6,3l średnio 5,8l wychodzi, daje to obecnie przy cenie BP95 ok 26zł na 100km. Jako że LPG pali ok 15% więcej da to jakieś 6,67l co przy obecnej cenie 1,9zł daje ok 12,7zł na 100km. Szału chyba nie ma, za 3000zł ja zrobie ponad 11000 tys a bym musiał przejechać kolejne tyle żeby mi się ta cała instalacja zwróciła... :-|
Cholera, doszedłem do tych wyliczeń i tym bardziej stwierdziłem że to się mi nie opłaca... ;p
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 62000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Rokitnica
 #100  Wysłany: 2017-06-21, 06:07   

1, 3 i 4. Warto, ale kwestia, na jak długo Rio będzie u Ciebie. Wygląda na to, że w Twoim wypadku zwrot instalacji nastąpi po dwóch latach, więc jeśli chcesz mieć to auto powiedzmy lat 5 czy jeszcze dłużej, to inwestycja jak najbardziej warta rozważenia. Koszty dodatkowe to przeglądy po 160 i co rok (chyba masz auto z 2014 roku, wiec jeśli już miałeś pierwszy przegląd po trzech latach, to następny będzie za rok, nie za dwa), przegląd instalacji na gwarancji w moim przypadku 80 zł co 10 tys. (cena zależna od gazownika), no i wbicie gazu w ten dowód, co masz, i to chyba nie jest płatne albo jakieś groszowe sprawy.
2. Gwarancji po montażu gazu nie będziesz mieć, obojętnie czy będziesz zakładał w ASO, czy poza. Ja mimo to jeżdżę na duże przeglądy, ale to już zależy od upodobań:)
Sprawa ostatnia, silnik 1.4 nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, więc pewnie częściej będzie trzeba to regulować u mechanika, ale to już niech właściciele zagazowanych Rio z 1.4 się wypowiedzą, ja mam 1.2 więc mnie ten problem nie dotyczy:)
 
 
     
 tyka47 


Informacje
Wyposażenie:: L Business Line
Silnik:: 1.2 84KM
Przebieg:: 10000
Kolor:: clear white
Typ nadwozia: 5D Hb
Inne auto / jakie?: KIA CEED
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 49
Skąd: Knurów/Śląsk
 #101  Wysłany: 2017-06-21, 22:03   

Wprawdzie nie ryjkem a ceedem 1.4 zrobiłem na LPG ponad 80 tys km.
Założyłem po 3 latach posiadania nowego cedzika, (olewając gwarancję) instalację STAG 4
fakt - przeglądy co rok i za 160 zł, co rok kontrola zaworów (nie było potrzeby jakiejkolwiek regulacji). świece zapłonowe zwykłe co 40 tys(gazownik namawiał, żeby nie wymieniać - ale to mały koszt)
przeglądy gazu co 10 tys km - 80-100 zł, butla jest na 10 lat
Instalacja bez awaryjna praktycznie.
Przebiegi roczne ponad 22 tys km, zużycie średnio 9.0 na 100 w większości na autostradzie.
Jeśli się jeździ powyżej 10 tys rocznie to jest to opłacalne.
W jakości jazdy i mocy silnika nie ma wyczuwalnej różnicy.
RIO jest nowe, więc jeszcze poczekam, ale jak minie mu 3 lata nie będę się zastanawiał - zakładam LPG
W Twoim przypadku dobrze bym się zastanowił...
--------------------
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Wroclaw; Poland
 #102  Wysłany: 2017-06-21, 22:17   

Ari93 napisał/a:
Przymierzam się do LPG jak pies do jeża
Ari93 napisał/a:
Nigdy nie jechałem samochodem z LPG, w rodzinie nikt też nie miał dlatego mam jakąś taką niechęć
Ari93 napisał/a:
Cholera, doszedłem do tych wyliczeń i tym bardziej stwierdziłem że to się mi nie opłaca


Jako zwolennik LPG radzę: nie montuj. Poważnie.

Z takim podejściem będziesz ciągle oczekiwał awarii i usterek ze strony LPG, a z takimi wynikami spalania, jak na rajdzie "o kropelce" oszczędności przyjdą sporo później.

LPG to nie jest paliwo dla każdego.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg:: 33000
Kolor:: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Starogard Gdański
 #103  Wysłany: 2017-06-21, 23:08   

Za niecały miesiąc miną 3 lata i po przeglądzie też właśnie chciałem olać gwarancję i w LPG uderzyć, skoro poprzedni samochód w spadku tymczasowy wytrzymał aż 5 lat to myślę że tym bardziej kia tyle wytrzyma żeby był sens ją wymienić na jakąś Tesle czy coś :cool: Spalanie mam niskie bo w mieście korki wszystkie praktycznie omijam a poruszam się głównie po krajowej gdzie rzadko jest możliwość przekroczenia 90km/h. Co będzie w przyszłości trudno powiedzieć ale raczej na pewno jeździć będę więcej i szybciej (autostrady itp) tym bardziej jak za pół darmo ;-)

Co do awarii to nie do końca, co prawda kupując cokolwiek zawsze tydzień przekopuje neta żeby kupić jak najtaniej i opłacalniej ale akurat LPG myślę że jest jedną z tych rzeczy na którą trzeba trochę wydać aby było porządnie, jeśli faktycznie będzie porządnie to nie powinno być żadnych problemów i usterek.
 
 
     
 Soul_Man 

Informacje
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 13
Skąd: Warszawa
 #104  Wysłany: 2017-06-22, 12:28   

Nie ma potrzeby bać się LPG, jedyny warunek to sensowna instalacja i warsztat, który się na tym zna i umie instalację wystroić. Zbyt uboga mieszanka to wysoka temperatura i dziura w tłoku gotowa.

Z moich doświadczeń polecam Staga, odradzałbym raczej BRC (które Kia fabrycznie proponuje). Dlaczego? A to dlatego, że mało kto zna się na konfiguracji BRC, a jeszcze mniej warsztatów ma do tego soft (taka polityka BRC). Wiele osób na forum Saabowym miało problem z tymi instalacjami.

Swoim Saabem przejeździłem już 160tys. km na LPG i planuję jeździć dalej :-) Mam Staga 4, reduktor KME Silver Turbo, wcześniej wtryski Magic Jet teraz AC i taki zestaw spokojnie daje radę z 250-konnym silnikiem turbo bez szarpania, korekty nie przekraczają 5%. Stag (poza tym, że to polski produkt) ma też tą zaletę, że soft jest za darmo, kabelek na allegro to grosze i samemu można podłubać. No i generalnie większość warsztatów ogarnie.

Tak więc podsumowując w kijance z jej mocą problemów być nie może, chyba że warsztat coś spie...zepsuje :-) Ja w swojej póki co nie planuję gazu (pierwszy nowy samochód, chcę się trochę nacieszyć "fabrycznością" ;-) ) ale później z pewnością założę.
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 186
Skąd: Wroclaw; Poland
 #105  Wysłany: Wczoraj 19:25   

Jeśli jednak się zdecydujesz na założenie LPG, to polecam nie szukać najtanszej oferty, tylko porządnego warsztatu i zdac się na fachowca.
Wielką kopalnią wiedzy o LPG jest LPG-forum, gdzie można znaleźć np. polecany warsztat w danej okolicy. Można też zobaczyć zdjęcia z montaży i porównać z tym, co jest pod maską.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 7 z 7 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 27