Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Kia Rio 3
» Kia Rio 3 » Dział techniczny » Silnik » Instalacja gazowa » LPG


Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 11:02
LPG
Autor Wiadomość
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1,4 CRDI
Przebieg:: 41000
Kolor:: Bright Silver Metallic
Pakiety:: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma 2 1,9 did 102 KM
Wiek: 42
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 306
Skąd: WEJHEROWO
 #106  Wysłany: 2017-06-25, 10:04   

ARI 93
ghost2255 napisał/a:
Jeśli jednak się zdecydujesz na założenie LPG, to polecam nie szukać najtanszej oferty, tylko porządnego warsztatu i zdac się na fachowca.
Proszę porozmawiać z Ziko 1983 .Ja Mu poleciłem warsztat najlepszy w mojej okolicy .[Opinia z wielu lat doświadczeń i mieszkańców]Nawet na paru forach polecany.Poproś go o opinie
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie:: l
Silnik:: 1,25
Przebieg:: 62000
Kolor:: czerwony
Tapicerka:: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Nissan Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 312
Skąd: Rokitnica
 #107  Wysłany: 2017-06-25, 13:37   

Melduję się przy tablicy:)
http://www.autogaz-mak.pl/
Założona instalacja Stag na sterowniku Qbox plus, reduktor AC R02, wtryskiwacze barracuda, zbiornik o pojemności użytkowej 42 litry. Na instalacji w rok zrobione 25 tys. km, w tym czasie zaraz po montażu lpg wymienione świece na NGK platynowo-irydowe oraz kable WN. Raz wyskoczył check engine od drugiej sondy lambda (monitoruje stan katalizatora, nie ma żadnego wpływu na pracę silnika), dwa razy była podnoszona temperatura przełączenia na LPG ze względu na dość nerwową pracę silnika zaraz po przełączeniu. Sam montaż i zestrojenie instalacji - same plusy. Pod maską wszystko porządnie zamocowane, wtryskiwacze praktycznie przy samych dyszach, dysze wkręcone blisko głowicy. Wlew gazu, na moją prośbę, zamocowany w czarnym elemencie zderzaka. Na priv mogę wysłać zdjęcia. Po postoju w garażu auto przełącza się po 200 m, na ciepło odpala na LPG, zużycie gazu takie, jak pisałem wyżej, na codzień, bez spinania, średnio koło 7-7,5. W korkach ciężko powiedzieć, bo rzadko zdarza mi się w nich stać. Przeglądy instalacji co 10 tys. km, cena 80 zł, za każdym razem auto podpięte pod kompa i sprawdzone, czy wszystko gra.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg:: 33000
Kolor:: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 91
Skąd: Starogard Gdański
 #108  Wysłany: 2017-06-25, 23:18   

Dzięki bardzo za odpowiedzi ;) a jeszcze dopytam... ile czasu zajmuje zamontowanie całej instalacji?
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Kolor:: Graphite Meralic
Pakiety:: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka:: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 156
Skąd: Wrocław
 #109  Wysłany: 2017-06-26, 06:23   

Ari93 napisał/a:
Dzięki bardzo za odpowiedzi ;) a jeszcze dopytam... ile czasu zajmuje zamontowanie całej instalacji?

Zakładałem LPG do Fabii i do Fiata 600 i mojemu sprawnemu gazownikowi zajęło to 1 dzień. Piszę 1 dzień, ponieważ jak rano ok 9 dałem auto, to popołudniu odebrałem. W obu autach była zakładana sekwencja i od momentu odbioru nie miałem żadnych problemów z LPG.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 889
Skąd: Katowice
 #110  Wysłany: 2017-06-26, 15:45   

Potwierdzam, montaż jeden dzień roboczy.
Czy dobry zakład to wystarczy spytać czy ściągają kolektor dolotowy przy wierceniu dysz.
A najlepiej na lpg-forum.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie:: M
Silnik:: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg:: 33000
Kolor:: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 91
Skąd: Starogard Gdański
 #111  Wysłany: 2017-07-08, 01:25   

Napisałem na razie meila i otrzymałem dwie propozycje (różniące się elektroniką i wtryskiwaczem), druga droższa o 200zł (łącznie 2900zł) więc myślę że nie ma sensu rozważać nawet tej tańszej
Cytat:
Elektronika STAG 4 QBOX plus (5 lat gwar producenta, szybki 32bitowy procesor KOMUNIKACJA Z ECU BENZYNY )
Reduktor ACR02
Wtryskiwacze AC w03 (bardzo szybki, precyzyjny pojedynczy wtryskiwacz o dużej wytrzymałości )
Zbiornik w kolo zapasowe
Wlew gazu w klapkę paliwa

Konfiguracja podobna jak u @ziko1983, według Was jest sens coś tutaj zmieniać? Prawdopodobnie 24.07 zakładam :)
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie:: L automat
Silnik:: 1.4
Kolor:: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 192
Skąd: Wroclaw; Poland
 #112  Wysłany: 2017-07-08, 09:40   

Konfiguracja niezła, chociaż dopłacanie do QBOXA PLUSA moim zdaniem nie ma sensu.
Gazownik ma wystroić dokładnie, a nie wyręczać się automatem.

Ja osobiście zastosowałbym inne komponenty, ale te też nie są złe.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 889
Skąd: Katowice
 #113  Wysłany: 2017-07-08, 18:45   

Wtryskiwacze Hany lub Baracudy nie dałbym AC.
Co do zestrojenia, w tym roku stoję na granicy Macedonia - Grecja dwie godziny i korekty w ecu idą w cholerę bo na dworze 42 stopnie auto idzie na klimie a sterownik lpg jest strojony na wolnych obrotach bez obciążenia i stąd głupoty zaczynają się robić.
Włączyłem komunikację ze sterownikiem auta od 600 obrotów i wszystko wróciło do normy właśnie po to jest komunikacja pomiędzy sterownikami.
Pozdrowienia z Serbii
 
 
     
 Soul_Man 

Informacje
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Warszawa
 #114  Wysłany: 2017-07-10, 10:11   

czerwo napisał/a:
Wtryskiwacze Hany lub Baracudy nie dałbym AC.

Dlaczego nie AC? Ja mam w Saabie i sobie chwalę.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 889
Skąd: Katowice
 #115  Wysłany: 2017-07-10, 10:21   

Trwałość. Niektórzy robią na nich nawet 300tys km, producent daje gwarancję do 100tys km
 
 
     
 Soul_Man 

Informacje
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Warszawa
 #116  Wysłany: 2017-07-10, 14:19   

czerwo napisał/a:
Trwałość. Niektórzy robią na nich nawet 300tys km, producent daje gwarancję do 100tys km

O których piszesz?

Mój gazownik mówił, że Hany się popsuły i mieli trochę reklamacji. Barracudy owszem ok, ale AC są dużo tańsze. Z trwałością zobaczymy, mam je póki co ze 20 tysięcy dopiero, na razie bez zastrzeżeń.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.2
Przebieg:: 130000
Kolor:: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 889
Skąd: Katowice
 #117  Wysłany: 2017-07-10, 14:30   

Pisze o Baracudach, tak mi Hany padły przy prawie 100tys.
http://www.phjacus.pl/Y75...nczy-p2394.html
Gwarancja 2 lata lub 100tys km to o czymś świadczy :)
Cena to inna sprawa :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 8 z 8 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 23