Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!



Czas rozstania z moim RIO.
Autor Wiadomość
 wnuczak 


Informacje
Wyposażenie:: L
Silnik:: 1.4
Przebieg:: 845000
Kolor:: Platinum Graphite
Pakiety:: Czujniki cofania
Tapicerka:: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 304
Skąd: DJE
 #1  Wysłany: 2017-02-14, 10:37   Czas rozstania z moim RIO.

Witam,
Ponieważ rozstałem się niedawno z RIO, chciałem krótko podsumować prawie 4 lata spędzone z tym autem.
W tym czasie udało mi się pokonać prawie 85000km ze średnim spalaniem 6,61l/100km.
Zrobiłem 2 przeglądy w ASO i 3 wymiany oleju również w ASO.
Samych wizyt w serwisie było więcej. Na gwarancji robiono:
- ponowne mocowanie deski rozdzielczej bo strasznie się tukła od nowości.
- prostowanie kierownicy - po odebraniu auta okazało się, ze przy jeździe na wprost kierownica jest w prawo ;-)
- 2 razy łożysko wyciskowe sprzęgła (szarpania przy zmianie biegów),
- 4 kratki nawiewów (odpadły te uchwyty do ustawiania kierunku),
- zawór serwa (były problemy z hamowaniem)

Nie udało się rozwiązać problemów z:
- drżeniem samochodu przy prędkościach powyżej 130km/h (wymiana opon, felg, itd.),
- stukami przekładni kierowniczej (występowały od nowości)
- stukami kolumny kierowniczej (pojawiły się przy przebiegu ok. 10000km i zostały juz do końca pod kierownicą w lekkim skręcie w prawo)

Dodatkowo wymieniłem z przodu tarcze i amortyzatory.
Tarcze i klocki na Zimmermann - duża poprawa w stosunku do byle jakich oryginałów.
Amortyzatory Bilstein - musiałem wymienić po spotkaniu z krawężnikiem i przestawieniu kąt pochylenia przedniego prawego koła.

Oprócz tego serwis klimatyzacji, kilka wymian filtra kabinowego i pewnie jakieś inne drobnostki o których już nie pamiętam.

Podsumowując:
Plusy:
- silnik 1.4 całkiem dobrze sobie radzi i rozsądnie pali (chyba że w mieście latem z klimą ;-) )
- wyposażenie i cena
- prostota konstrukcji - dostęp do wszystkich elementów bardzo łatwy
- wygodne fotele

Minus:
- praca zwieszenia - stuki, puki, podskakiwanie jak piłeczka na nierównościach, słaby komfortu
- byle jakie materiały kompletu sprzęgła i układu hamulcowego
- cholerna przekładnie z kolumną kierowniczą stukające prawie od nowości
- drżenie auta
- ASO - byłem w dwóch i żadne nie podjęło dwóch powyższych tematów,

Generalnie te 4 lata średnio mnie przekonały do tego auta... praktycznie od nowości miałem 3 spore według mnie problemy, których nie udało się rozwiązać.
Chyba drugi raz bym się na to auto nie zdecydował.
Porównując je jednak do konkurencji z segmentu B, która miałem okazję sporo pojeździć (Fiesta >200kkm, Fabia>10kkm, Corsa ok. 5kkm) to RIO wypada, moim subiektywnym zdaniem, lepiej.
No może z wyjątkiem prowadzenia, które w fiescie jest bezkonkurencyjne w tym segmencie.

Teraz przesiadłem się do starego Subaru Forester z rocznika 2000 i pomimo dużej różnicy wieku czuć różnicę w klasie auta ;-)
Chyba po prostu pora przesiąść się do czegoś większego i wygodniejszego.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12